fredag 10 april 2009

Långfredag med betoning på fredag

Igår firade jag och Petter som sagt SEX hela månader tillsammans.
Vi åkte till Godisarenan och köpte ett och ett halvt kilo godis (typ). Sen lagade jag mat, köttfärssås och makaroner. SEN åt vi godis. He. Det blev dock inte så mycket (tack och lov?) då vi var proppmätta efter middagen.
Låg i sängen och fettade hela kvällen. Tittade på den där nya showen.. Med Carolina Gynning. Det var svinskojj! Helt vrickat. Anna Book i en kycklingdräkt är något jag SENT kommer glömma ;) Stackars den där fjanten som åkte ur- han var ju helt gråtfärdig. Var det någon annan än jag som tyckte han var misstänkt lik Lill-Erik i Bert?? Nästan läskigt. Så där vek och mesig.

Nåväl.
Sedan såg vi lite på Eva & Adam. En av mina absoluta favoritfilmer- men måste ses med ett bra mellanrum. Nu har jag sett den för inte särskilt längesen så jag låg mest och koncentrerade mig på godispåsen.
Kvällen avslutades med Scrubs och sedan slocknade vi kring ett! Riktigt skönt att somna tidigt.

Vaknade kring elva någon gång av Petters jävla brandlarms-larm på telefonen. Gööööh.. Men det var bara att pressa sig upp och hem och tvätta. Blä. Men det är väl den största revolten mot de kristna traditionerna- tvätta på långfredag. Visst ska man inte göra nånting alls då? För att förstå Jesu lidande och fundera över allt det där? Nåt sånt är det nog.
Ayah.
Jag ska nog åka hem ikväll och sova över där hela helgen. Inte för att jag tycker om påsken nämnvärt eller så. Men jag tycker om laxen och äggen. Så det är anledning nog att stanna hemma. Skönt att få leva i kaoset ett tag så jag uppskattar mitt lugn här!

Även fast det tar emot måste jag väl säga: GLAD PÅSK era fjantar! Ät övermycket godis och akta er för den där hönan eller haren (eller vafan det är) så han inte kastar ägg i skallen på er.

Ajöken möken!