onsdag 15 april 2009

Fruktansvärt trött. Både fysiskt, psykiskt och .. allt annat man kan tänka sig.

Det gick bra på min första dag idag. Sjukt nervös, såklart. Men det var inte så farligt after all. Märkte dock att jag missat en hel del då klåparna inte hört av sig.. Men det bör inte vara några problem. Måste fixa CSN bara, men det är lite saker som ska göras först ;)

För övrigt börjar jag tvivla på om det verkligen är något det här. Handel och sånt tänkte jag. Det är säkert jätteroligt att jobba i butik. Att jobba i en inredningsbutik är fortfarande en stor dröm för mig men jag är inte imponerad av allt jobbigt som kommer med det. Läsa svåra kurser och sånt. Min konstnärssjäl törstar efter något kreativt.

Dagens höjdpunkt var när vi fick ha den excentriske läraren från Gävle. Underbar man! Haha. Riktigt rolig. Han pratade om kroppsspråk, hur det påverkar (påverkar mer än vad man tror!) och hur vi bemöter varandra. Blickar och sånt. Hur lite kan betyda så mycket. Riktigt intressant! Kanske var det intressant just därför att han inte pratade om handel... sen kom Thorhild och pratade om svenskt näringsliv, framförallt Bodens näringsliv. Trååååkigt. Tråååkigt. Fruktansvärt tråkigt. Sen kom nästa tjomme, visserligen var det intressant och bra det han sa. Han var en ombudsman från Handelsanställdas fack typ. Eller ja, det hette nåt speciellt minns inte vad det var riktigt. Men fick en MASSA information om A-kassor etc etc etc. Sånt som jag är fullständigt värdelös på. Stämpla.. ?! Va?? Höll på att somna.. För mycket information för min trötta hjärna.
Slutade kring halv fyra... Kommer vi göra imorgon också. 9-16. SUUCK. Tack och lov ska vi ha den excentriske gävlebon på morgonen (hoppas jag??) och det ser jag verkligen framemot!

Nåja.
Det blir verkligen inte sent för mig ikväll, ska upp halv åtta imorgon. Suck.

Ajöken möken

Inga kommentarer: