fredag 20 mars 2009

vårmys och promenad

sov hos petter i natt för en gångs skull! väldigt längesen kan jag lova. vi har alltid sovit här sedan jag flyttade hit. tur är väl det då min säng är mycket skönare och bredare än vad hans är. fast ibland måste man offra sig! hehe.
traskade hem till fagge i det härliga vädret kring ett-halv två. supervarmt och skönt ute! jag tänkte ta bussen för en sekund men mitt samvete sa stopp. tur var väl det- nu fick jag ju en skön och nyttig promenad med rix fm i lurarna!
åt middag och umgicks med familjen och gick hemåt igen. mötte upp patric vid halva vägen.

ikväll blir det bara mys och tv-tittande. hade tänkt ladda hem en ljudbok, det vore skönt att ligga och lyssna faktiskt. om jag börjar läsa en bok nu så somnar jag bara, spelar ingen roll hur bra boken är. har sovit alldeles för lite för att ha den koncentrationen. fast ibland är det ju så att man inte behöver någon vidare koncentration då läsningen flyter på av sig själv, just för att boken är så bra! så var det verkligen med paulo coelho's bok "vid floden piedra satte jag mig ned och grät". jag sträckläste och grät (jo!) faktiskt i slutet. första gången jag någonsin gråtit till en bok. men den var så bra och fint skriven.

imorgon blir det eventuellt skoteråkning. det vore väldigt mysigt. hoppas på fint och soligt väder!

nu ska jag lalla vidare med mitt pyssel.

ajöken möken

1 kommentar:

Lina sa...

Åh jag har också funderat på att ladda hem en ljudbok. Jag har ju mitt lånekort kvar:D Då kan man göra andra saker samtidigt~ Har dock bara lyssnat på en ljudbok "10 små negerpojkar" Haha