tisdag 31 mars 2009

Promenad, antik och bh:ar

Vaknade kring 10 idag! Hanna ringde strax efteråt så vi pratade i nästan en timma. Det är konstigt, jag avskyr annars att prata i telefon, men när hon ringer kan jag tjattra på i timmar. Vi har båda väldigt mycket att säga, så det är klart det tar ett tag! Det är roligt ändå att vi har hållit ihop sedan dagis jag och Hanna. Medgång, motgång. Som ett gift par har vi tragglat genom dagis, sexårs, skola, högstadium och gymnasium.. Det har gått långa perioder när vi inte pratat, men när vi väl gör det så går käftarna i ett. Vi har fortfarande väldigt mycket gemensamt och hon är verkligen en av få jag verkligen kan ty mig till om det är något. Jag litar på henne till 110%. Vi har haft våra dispyter och bråk, men har alltid blivit vänner igen en timma senare. Ja, längre än så har inte våra "bråk" hållt på. Man tjurar ett tag och sen går det över..

Efter jag pratat med Hanna gick jag till stan, men Soc. hade lunchstängt så då gick jag hem till Fagge och rastade Maja- för att sedan ta bussen in till stan direkt. Gick och lämnade in det jag skulle på Soc. och gick sedan runt och tittade lite i butiker som skulle kunna tänkas ha något till mig. På Lindex provade jag bh:ar, men det är så svårt då jag inte vet vilken storlek jag har. Sitter de bra kring ryggen så är de antingen för små eller för stora i kupan. Superjobbigt. Skulle behöva få nån experthjälp. Nu har jag bara massa gamla och ruttna i garderoben som inte ens håller allt på plats. Nåja. Det är ju egentligen inte prio ett just nu, så jag får väl leva med mina reliker ett tag till helt enkelt.
Sedan gick jag in på Hemtex, sedan Röda Korset för att avsluta med ett besök på Antik-handeln nästan borta vid Rönnbäcks. Så fantastiska saker. Jättefina byråar, hyllor, skåp, fåtöljer och tyger! Jag önskar, önskar, önskar att jag hade pengar! Åh vad jag hade handlat grejer där då! Fanns verkligen helt fantastiska grejer där. Men en kaffeburk kostade 90 kronor. Det sved till i hjärtat och hade framförallt svidit i plånboken.. Hittade en fantastisk fåtölj i rött siden-aktigt tyg. Huuuur fin som helst! Jag funderar nästan på att köpa den, har en plan på att ha en liten "läshörna" här i min lägenhet och där skulle den passa perfekt. I'm in love!

Efter mitt ångestfyllda besök på antikbutiken gick jag hem och gjorde lunch/middag. Pasta och baconsås. Jag är braaaa på att laga mat! Så jäkla gott var det. Ödmjuk är jag också. Men jag måste få skryta om det är nåt jag verkligen är bra på. Matlagning är en av de sakerna. Sen är jag ju bra på grammatik och sånt också. Men det är en annan historia.

Nu är jag fruktansvärt trött så jag ska lägga mig på sängen och försöka hålla mig vaken till Unga mödrar.

Ajöken möken!

Inga kommentarer: