onsdag 17 december 2008


Ouff. Sov ingenting i går natt. Helt sjukt. Petter kom kring tre och sen låg vi och snackade tills sju ungefär- då vi gick in.
Gick sedan till vårdcentralen. Ouuhh.. nervös.
Fick träffa nazi-läkaren. Skitotrevlig. "Mehn varföhr ärh du hähr, jah?" (???) "Man måste ju börja någonstans" svarade jag irriterat. Vi satt och pratade en stund och jag kände mer och mer att "Shit, här kommer jag ingenstans, skulle ha gått till psyk på en gång".
Jag började gråta bara på tanken, satt där o snyftade och sa sen "Jaa, jag är väl deprimerad". "Du deprimerad, jah? Myckhet lättareh, gör testet häähr, jaah!" Så gjorde jag ett "kryssa-i"-test. Visade sig då att jag var ganska ordentlig deprimerad, så hon sjukskrev mig i två månader.
Sen fick jag också ta blodprov, blodtryck, kollade puls, vikt och sen fick jag även lämna ett urinprov (ew!). De där proverna gjorde jag för att hon skulle tydligen skriva ut några antidepressiva senare. Sen skulle jag ringa nån människa på psyk-avdelningen också. Känns kul.
Det sista hon sa innan jag gick var "Göhr inget dumt, nu jah? Du vill ta livet av dig, jah, ring akuten. Jah?" Ofta man ringer akuten om man sitter där med pistolen mot tinningen liksom? "aah.. nääfan, jag ringer akuten istället." Lite komiskt. Men hon blev trots allt snäll efter min gråtattack och efter jag gjort testet.

Väldigt skönt att få det bekräftat på ett sätt. Det är inte jag som är galen liksom.

Ikväll ska jag och Petter (och hela min familj) titta på Hannes när han spelar fiol i kyrkan! Så gulligt, kanske jag får ännu mer julstämning ;)

Nu ska jag äta.
Ajöken möken

1 kommentar:

Anonym sa...

oh no, fick du hon (läkaren) som är typ, från ryssland? hon trodde jag hade anorexia en gång då jag gick dit för att jag hade problem med ögonen...