måndag 13 oktober 2008

Uuhh. Klev upp vid halv nio idag och åkte till Arbetsförmedlingen. Hade ett möte med min handläggare.
Jag sa som det var att jag inte alls var motiverad och inte alls kände någon vidare lust att jobba. Hon var förvånansvärt förstående och sa att jag kanske skulle hoppa av den här Jobbgarantin och bara ta det lugnt ett tag. Lägga arbetssökandet på is.
Samtidigt som det känns som en väldigt bra idé, så behöver jag ju pengarna! Sen får jag ju inget soc. bidrag om jag inte är aktiv på arbetsförmedlingen. Jag kan ju i alla fall gå på de där mötena, men utan krav. Se det som en kurs eller så.
Jag berättade också om att jag blir nästintill apatisk när alla är PÅ mig om att jag måste skaffa jobb etc etc etc. Det förstod hon som också. Det var skönt att få prata om det med henne faktiskt, så hon vet hur det ligger till.

Idag ska jag skjutsa Hannes till ishallen. Uuhh. Sen sitta där i 40-45 minuter och vänta tills han är klar, sen skjutsa honom till skolan igen. Kul jul.
Dock tror jag att Pete skulle följa med (om han tar sig upp någon gång) så då kanske jag inte får det lika tråkigt som om jag skulle sitta där själv. Heh.

Nu är det fan inte länge kvar tills vi åker! 4 små futtiga dagar! Inser ni hur jävla snabbt det kommer gå?!!! Herregud. Jag börjar visst få lite resfeber! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, det är ju riktigt nära nu! O_O