måndag 8 september 2008

Genomskådad. Så jävla genomskådad.
Jag trodde vi var vänner, väldigt bra vänner as a matter of fact. Jag visste alltid att du haft ett gott öga till mig, men alltid varit tydlig med att jag bara vill vara vän. Det funkade. Vi var bara vänner.
Hade jävligt kul ihop, pratade både skoj och allvar.
Så träffade du en tjej. Jag glömdes bort. Totalt. Efter att ha bollat mina tankar med andra inser jag nu att det var det enda du var ute efter. Du ville inte bara vara vän med mig. Nähädå. Du ville ha mer! Att jag inte fattade det. Att jag inte fattade det!? Jag hade kunnat bespara mig själv så mycket känslor om jag bara insåg på en gång att det inte skulle funka att bara vara vänner.
Att jag förlitade mig på dig, räknade dig som en av mina bästa vänner är för mig idag helt jävla befängt. Jag förstår inte hur jag kunde vara så jävla blåögd.
Shit happens when you party naked. Nu har du din brud. Du går omkring och ser så där oförskämt nöjd ut hela tiden. Men jag vet att du egentligen bara är a gigant a-hole. Så är det.
Just nu gör det inte mig något att vi inte har någon kontakt, men för några månader sedan var jag faktiskt väldigt ledsen och sårad. Jag visste inte vad jag gjort för fel och förstod inte hur du bara kunde "glömma" bort en "nära vän" på det sättet bara för att du träffat en tjej. Jag hade lite överseende först att vi kanske inte träffades så ofta som förut, nu när du var nykär. Men man kan väl i alla fall höra av sig?!
Nu förstår jag varför du inte hörde av dig. Du hade inget behov av mig längre. Du hade fått en flickvän.
Som sagt. I'm fine with it. Så jävla stört bara hur jag kunde vara så naiv.

Inga kommentarer: