lördag 21 juni 2008

mon dieu!

jag hade en väldigt trevlig midsommarafton, väldigt väldigt trevlig. god mat, god champagne, god glasstårta, goda chips, goda jordgubbar med grädde, trevligt sällskap, fint väder men dock en seg film. en oerhört trevlig kväll med min barndomskompis elin! synd att vi inte umgås så mycket nu längre, men hon har fullt upp med jobb och jag har haft fullt med skola. dock hoppas jag att vi nu kommer umgås oftare, det känns så konstigt att vi spenderade våra första 13-15 år tillsammans och nu när vi är "vuxna" träffas vi bara ett par gånger om året. vad som är skönt är att vi alltid blir elin och linnea 10 år när vi umgås, det är inte som att någon av oss har förändrats nämnvärt egentligen.

kom hem relativt tidigt igår (ca kvart över ett) och gick o la mig tämligen omgående. david och hans flickvän var här och jag kände mig lite obekväm när jag slängde i mig aprikoskrämen där i vardagsrummet med dem som sällskap. hehe.
somnade gjorde jag vid två-tiden men vaknade sedan halv fyra av en jävla mygga. gud så jag hatar dem. vaknar av ett bzzz.... och två kliande myggbett, varav ett av dem på ett ytterst strategiskt ställe MITT på ryggen (där jag självklart inte når att klia). i ett tappert försök att utrota den bitande varelsen tände jag lampan i sovrummet (därmed blev jag pigg också, tack så mycket myggjävel) men kunde inte se den. jag gick och la mig igen. vad hör jag två sekunder efter att jag kommit till rätta? JO, myggajävelen. jag vevar som en dåre med armarna, hoppas att jag skrämt iväg den. icket. den kommer igen med sitt jävla bzzzz.... jag blir förbannad och går in till hannes rum och sover där. vaknar vid sex-tiden av att det är en myggajävel där också. men nu ser jag den och SCHMACK är den död. moahaha. somnade om och sov till tolv.

det var FINT väder idag så jag planterade arslet på altanen med paul coelhos bok 'Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät'. Jag har läst ungefär en tredjedel av den, helt fantastisk. den är som poesi, så vackert skriven.
gjorde sedan middag bestående av.. ja! chicken nuggets och ris! (för tredje dagen i rad..) skjutsade david till catherine och nu sitter jag här med mina gooodsaker. tänkte väl se film ikväll och ska sen hämta david igen vid.. två tror jag.

det var allt för idag.
adieu!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha usch för mygg, jag hatar dem! >_>