tisdag 6 maj 2008

i came as a rat

(den underbara bilden här till vänster är målad av Luke Chueh.
http://www.lukechueh.com )

det gick bra på matteprovet idag! äntligen fick jag det bortgjort.
blir det inte G blir jag fan i mig arg och sparkar sönder något, med tanke på hur mycket tid jag la ner på det och att jag faktiskt tyckte mig förstå vad jag höll på med.
MEN. jag missade filosofilektionen vi skulle ha på morgonen. damn it. jag och wera hade bokat in matteprovet eftersom vi ALLA ANDRA tisdagar har sovmorgon till 12:20. "perfekt!" tänkte vi "då gör vi bort matteprovet då!". vad vi inte tänkte på var att det var just, precis, exakt den här tisdagen som vi SÅKLART skulle ha lektion. goooohhh. klockan tio (när matteprovet var gjort och filosofilektionen avslutad) slog det oss att det var idag.. fuck alltså. nåväl, ringde till draken och snackade om vårt missöde, det visade sig (som tur var) att vi inte missat något direkt CRUCIAL så det var lugnt.
för att fira våra underbara hjärnor och vår bragd med matteproven så käkade vi på frasses. gott, gott! satt och snackade i en o en halv timma nästan. en riktig "tyckar-tisdag". vi tyckte väldigt mycket. allt mellan estet, boden, toaletter, vädret och musik. vi tyckte till om allt.
små-skvittrade lite när vi cyklade hem och kallt var det. usch.
lite läskigt är det också när det är massa översvämningar typ överallt. hela brännastrand är översvämmat. restaurangen som egentligen ligger en ganska bra bit från vattnet ser bara ut som en båt och de bygger massa barriärer vid hildurs också, antar att det är i förebyggande syfte mest. ouffouff.

nu känner jag att jag svamlar ganska mycket.. eh. kanske dags att sluta..
..NEJ. jag kan passa på att klaga lite på bloggen. tar tusen år innan inlägget publiceras. inte för att det är något HEMSKT eller så, mest bara lite irriterande. hm. ja, det var väl allt. he.

nu ska jag dricka kaffe.. sen vet jag inte. woooho. ADIEU


Inga kommentarer: