fredag 7 mars 2008

Cause i'm crazy

Fick som jag ville igår, läste lite bok och sen kom tårarna. Helt okontrollerat. Alla veckor av ångest släppte på en och samma gång. Det var precis vad jag behövde, även om det var jävligt jobbigt "mitt under det". Efteråt kände jag mig lättat och ögonen sved. Jag somnade bums efter det och vaknade idag och kände mig faktiskt som en ny människa.
Man kan behöva gråta ibland, riktigt ohämmat och riktigt ordentligt. Jag behöver det i alla fall. "Lätta på trycket".

Dagen började inte så bra på skolan dock. Visade sig att alla musikarna skulle iväg på nåt och inte skulle vara på skolan på hela dagen (eller nåt sånt). Det innebar att religionen och ARL:en var inställda! Jävlart vad sura vi var, förbannade lärarna som aldrig tycks lära sig informera oss bildare om eventuella schemaändringar. En arg lapp till Åsa som löd ungefär;
"Vore tacksam om vi i fortsättningen fick reda på eventuellt inställda lektioner. GAAAAAHH >_< /Arga bild-treor".
Arga och bittra lämnade vi skolan för att sedan komma tillbaka när bilden började.
Till vår glädje fann vi en lapp och något som tycktes vara en klubba (godisklubba alltså) i vardera facken. Lappen löd:
"Jag fattig syndig människa
Lovar och bedyrar
Att om detta händer igen
Ska jag åter köpa mig fri
Med långt dyrare saker än det ni får idag

FÖRLÅTFÖRLÅTFÖRLÅT!!!
Åsa"
Hur kan man inte lägga ilskan åt sidan och bara älska Åsa?! Åååh, vad en klubba kan göra mig glad! Herregud!
Jag, Wera och Marina beslutade oss sedan för att synda ytterligare en gång (godis på vardag ÄR en synd!!) för att käka på Frasses. Gott så in i helvete var det, mm.. Känner riktigt hur flottet tränger in i mina blodkärl och täpper till. Eller hur fettet flyter i mina ådror till hjärnan och orsakar en propp! Skräpmat är livet!

Nu ska jag för en sekund glömma bort fettet som flyter i mina ådror och faktiskt börja fundera på middag.
Ciao!

1 kommentar:

mimmsaan sa...

mmmmmmhm, fan så gödans gött med frasses! känner hur dom fettiga stripsen smälter i munnen ;)