tisdag 8 november 2011

jahaja. nu satt jag här igen. satt till tjugo över fem igår. tror det är något slags rekord här på upphandlingen. jag vet att på lön har jag suttit till halv 7 någon gång när det har varit så där apmycket att göra, men här har jag ändå suttit som längst till 1630 tror jag. var lite ovant att sitta själv, men det var samtidigt ganska skönt att få styra och ställa lite, hehehe. känner mig fortfarande lite osäker på alla avtal som ska följas och allt som ska hållas reda på (eftersom vi aldrig får nån jävla utbildning i det) men man kommer samtidigt långt med att bara tänka rimligt och logiskt. det är ju skattemedel vi handlar med och ofta får vi peka med hela handen om det handlar om alltför kallebananiga inköp. men det är väl det som gör jobbet lite spännande men också det som gör det jobbigt. att vara en polis hela tiden. ofta är vi på upphandlingsenheten the bad guys och det är ju aldrig roligt...

ja ja.
när jag då väl var hemma igår så hoppade jag direkt in i duschen och sen knallade jag mot mitt hjärta. bråkade o brottades och som vanligt var jag chanslös. jag skyller på den ytterst märkliga träningsvärken jag har i benen o rumpan (hmm).
annars var det bara chill rätt igenom. lyssnade på dylan o myste i sängen. sen kom grabbarna grus hem, surrade lite med dom o sen var det natti.
somnade alldeles för sent igår igen... tror klockan var närmare halv ett.. :/ men så är det när det är mys. jag vill som inte riktigt somna bara för att det är så mysigt att bara ligga där. men ja, somna gjorde jag ju till slut.

vaknade lite för sent och var inte här på jobbet förrän kvart över 7... :/ så blir att sitta till åtminstone 16 idag. sen är det middag ute som gäller med anna!

men först är det bara att ta tag i surdegarna som ligger och gror.
fast allra allra först tror jag baskemig att jag ska sminka mig. brukar komma långt i mitt mentala tillstånd bara genom att fixa till mig. (det där är nog någonting som bara tjejer kommer att förstå).

ajöken möken stalkers :D

Inga kommentarer: