fredag 18 februari 2011

Ja visst ja

Jag vet inte, men jag känner väl att det kanske är dags att skriva av mig lite mer än bara berätta om bilder jag laddar upp. Det är såklart mest för min egen skull, så jag kan titta tillbaka och se hur det var just idag den 18e februari 2011. Jag hatar när det blir luckor i min blogg, för när jag går tillbaka och läser så är det ju liksom en lucka..... minns inte exakt vad jag gjorde eller inte gjorde, hur jag mådde och så vidare.
Jag tror nog ändå att jag med ena lilltån kan räkna ut att just under den här tiden så mår jag inte så jävla bra. Livet är inte toppen.
Jag tror det har att göra mycket med att det är så satans kallt hela tiden. Ja, allt med Petter har ju givetvis en väldigt stor del i det hela. Men rent generellt sett så är jag väldigt otaggad gällande det allra mesta faktiskt. Det känns så tråkigt alltihop. Jag börjar tvivla på jobbet, jag börjar tvivla på mig själv och mina kunskaper. Kommer jag verkligen att klara det? Det är väldigt mycket att hålla reda på och mycket pengar det handlar om. Tänk om jag verkligen inte klarar det? Det är nog det allra jobbigaste just nu att mitt självförtroende är ungefär på noll.
Jobbet är ju ändå den plats där man tillbringar mest tid under veckorna och det känns väldigt viktigt att man känner att kontrollen finns där. Det känner jag inte riktigt just nu. Jag älskar mina arbetskamraterna och jag vill så väldigt gärna klara allt NU. Helst igår. Helst ska jag kunna allt redan innan jag börjar eller tar tag i det. Men det fungerar ju inte så. Givetvis. Det är en lång process att lära sig allting och jag försöker och kämpar med att plugga in lagar, regler och skrivelser. Men mycket handlar också om att nöta in allteftersom tiden går. Jag har nog kanske bara lite för höga krav på mig själv? Tror ni inte?
Nåja. Jag måste ha tålamod med mig själv och inse att allt inte kan hända på en gång... Det är bara så. Gör jag bara mitt bästa så borde jag nöja mig så. Mer KAN jag inte göra.

Det är inte bara jobbet jag känner mig splittrad och stressad inför; sen är jag otaggad gällande fest, gällande umgänge, gällande mig själv, gällande hemmet, matlagning... allt känns bara jobbigt, tråkigt och onödigt. Jag börjar misstänka en vårdepression som ligger och gnider, för jag har en tendens att må piss just den här tiden på året. Det måste vara något sånt.

Ja, men så .. för att upplysa mig själv om det som är just nu;
jag jobbar, sliter, gråter när jag är ledsen och sover när jag är trött. De grundläggande behoven skall täckas. Det är bara det som mitt liv och min vardag handlar om just nu; lyckas ta sig igenom dagen så smärtfritt som möjligt.

Det låter verkligen som att min vardag är kolsvart just nu.... vänta! den ÄR kolsvart. Jävlart becksvart alltså.
Men det vänder väl snart. Efter begravningen vänder det. Datum är bestämt, nu är det bara att vänta på att den ska bli av och att vi får säga hej då en sista gång.
Tills dess sitter jag här i min lägenhet och hoppas att Petter tittar till mig ibland. Jag känner av att han är här, det gör jag faktiskt. Det känns riktigt skönt. Bra och skönt.

Nä. Så där ligger det till. Jag fortsätter med bilderna, uppdaterar väl när jag känner att det är dags för en lägesuppdatering.

Jo, kan väl rada upp vad jag gjort i veckan (för min egen skull)

-Måndag, ingenting speciellt. Det var Alla Hjärtans Dag, fick en blomma av Elin. "Vi mot världen, från din beundrare". Blev superglad. Jättefina rosa blommor.
Sen tvättade jag mitt dunderlass som jag stressat över. Sen var det inte så särskilt mycket mer än så jag gjorde.

-Tisdag. Ptja. Då var jag nog bara hemma. Jag gjorde absolut ingenting. Inte vad jag minns. Minns inte ens vad jag åt till middag. Jag har verkligen ingen aning. Jo juste, jag byggde IKEA-grejer som Elin handlade åt mig när dom var dit. Skohyllor bland annat. Utbrotten avlöste varandra så jag gav ner efter en kväll av gap, skrik och kastande.

-Onsdag, skulle äta middag med Lina & Patrik, men det blev lite sent. Jobbade till kvart i fem och åkte direkt med Elin & Malin till Storheden. Elin handlade och jag & Brallan for omkring som yrväder och garvade åt päron. Ungefär. Jo juste, jag köpte choklad (har fått PMS-dille på choklad) och Malin kallade det mina "PMS-rullar". Tyckte det var lite roligt.
När jag kom hem låg jag på soffan och tittade på två avsnitt Sex and the City och tryckte choklad. Saknade Petter så jag grät lite. Sen skruvade jag ihop den sista hyllan. Sen gick jag och la mig.

-Torsdag, igår alltså. Ja. Vafan gjorde jag igår? Jo, juste. Jag färgade Elins hår. Hon kom förbi så vi käkade middag och ja, som sagt, färgade hennes hår. Trevligt med besök, jag är inte alltför bortskämd med det känns det som, men tänker jag efter så kommer det förbi folk med jämna mellanrum. Men det var trevligt. (Åt spagetti och köttfärssås om jag kommer undra över det)

-Fredag, idag. Ja, idag kommer Lina & Patrik förbi på tacos-middag. Fast dom har handlat grejerna eftersom det var smidigast eftersom dom igår var och handlade... ja. Det där kommer jag nog inte undra över. Men ifall jag gör det, så var det så. Jag handlade inte, dom handlade.
Ja. Det kommer bli trevligt. Jag ser framemot det.
På jobbet gick det bra, ett smärre missöde höll på att göra mig riktigt förbannad (mitt FM-id höll på att upphöra dvs: jag förlora ALL behörighet till min mail och inloggning på datorn överhuvudtaget). Men det löste sig, sen var dagen ganska rolig. Har skrattat en massa idag. Vad jag skrattade åt? Jo, Jonas berättade att det är han som knycker ens hamburgare på Frasses. Ja. Alltså när det är mycket folk så roffar han åt sig första bästa burgare (efter att ha betalat såklart). Han tyckte det var helt okej eftersom man var full och det var mitt i natten. Jag tyckte det lät som att han var en tjuv. Men det var kul att lyssna på hans argument.

Hoppas jag blir nöjd med min fina uppdatering idag. Jag ska försöka skärpa mig. Det är roligare att läsa en blogg som uppdateras med jämna mellanrum än en som uppdateras på hundrafemtioelva rader en gång i veckan. Jag håller med.
Okej. Imorgon kommer 7e bilden. Okiii?

Hoppas det är bra med er, här äre ok.

Ajöken möken

Inga kommentarer: