fredag 29 oktober 2010

Imagine

Fredag idag. Var är min fredagsenergi? Den har uteblivit hela dagen idag. Jag har varit trött, ledsen, besviken, fundersam, arg och ännu mer trött. Det har med andra ord inte varit en särskilt bra dag.
Jag bara undrar varför jag känner mig så jävla nere? Eller ja. Jag vet. Men förutom det? Man kan inte gå omkring och vara så här nedstämd utan anledning. Nåja. Helt utan anledning är det såklart inte. Jag vet lite varför jag är nedstämd, men kan det verkligen vara allt?
Säkert är det den välbekanta depressionen som gjort sig till känna. Depressionen som jag så väl känner igen och som kommer som ett brev på posten varje höst.
Det känns som att jag bara vill gråta hela tiden. Det kan inte vara riktigt friskt, eller hur? Nä. Förresten. Svara inte. Jag vill inte höra att jag är en martyr. Jag är ingen martyr. Jag är en människa som mår dåligt ibland. Det är okej att må dåligt. Det är viktigt att komma ihåg. Det intalar jag mig varje gång jag verkligen inte vill kliva upp ur sängen. Men samtidigt måste man klara av vardagen och jobbet får aldrig någonsin bli lidande.
Enda gången jag har stannat hemma från jobbet för att jag mått dåligt var i somras. Då kunde jag inte förmå mig själv att gå och sova. Det var det som var problemet. Jag kunde inte somna på kvällen och vem orkar jobba 8 timmar när man inte sovit? Inte jag i alla fall. Då var jag hemma två dagar, sen var jag tillbaka. Inte helt hundra procent, mycket av mitt hjärta var ju fortfarande krossat och tankarna cirkulerade i enorma hastigheter. Men jag var på jobbet. Jag älskar mitt jobb och jag vet att det känns bättre att gå dit en trist tisdag än att ligga kvar i sängen och gråta.
Just nu är det fredag och jag kommer förmodligen ligga hemma och gråta. Jag ska gå ner till Konsum och köpa lite choklad. Lägga mig på soffan, läsa VeckoRevyn och sedan titta på Idol. Hoppas att morgondagen blir en bättre dag. Eller vänta; det kommer bli en bättre dag. FARMEN väntar. Imorgon ska jag ha kul. Så det så.

Nä nu ska jag gråta en skvätt och sen ta tag i disken. SEN slänga mig på soffan.

Ajöken möken

Inga kommentarer: