lördag 19 december 2009


Helg helg helg! Oh så skönt.
Veckorna fullkomligt flyger iväg och jag känner verkligen att jag försummar både vänner och familj till förmån för... ingenting. Jag jobbar, kommer hem och är helt slut. Lagar middag och går o lägger mig ungefär. Någon gång tar jag mig i kragen och handlar, eller kanske städar. Men däremellan är det verkligen bara jobb jobb jobb.. Men snart är jag ledig; nu helgen då givetvis, men sen är jag ledig hela nästa vecka förutom måndag. Så skönt!!

Som vanligt är det en massa grejer jag BORDE göra nu när julen närmar sig. Men jag tar mig aldrig för att göra det?! Jag BORDE städa hela lägenheten, grundligt. Jag BORDE handla. Jag BORDE fixa mina naglar, jag BORDE färga håret (hårfärgen är köpt, gäller bara att få fingrarna ur och verkligen göra det också)... hojja.
Trots alla mina "borde:n" så känner jag mig väldigt excalterad inför jul! Jag längtar, åh vad jag längtar! Få vara hemma med familjen och mysa, äta god mat och julgodis. Tänkte åka dit på onsdag och sova över där till julafton. Det är ju alltid dagen innan vi tar fram julgranen, provsmakar skinkan och äter Janssons frestelse. Att sen vakna där på julaftonsmorgon är ju en självklarhet!! Äta julfrukost med familjen, ta en promenad och bara ta det lugnt. IIIIHH! L ä n g t a r!!

Nä, nu ska jag verkligen ta tag i städningen på allvar, känner lite ångest eftersom jag vet att det är SKITIGT här...

Ajöken möken!

Inga kommentarer: