tisdag 29 september 2009

7 dagar kvar!!

Prick en vecka tills jag åker ner till Fuss och jag läääängtar! Hihi.

Riktigt seg dag idag på jobbet, fast dagen har ju bevisligen passerat och det har gått relativt smärtfritt.
En grej som sabbade min dag (kan låta banalt) var när jag glömde ändra datumstämpeln på jobbet. Vi var nästan klara, var inne på de allra sista kuverten så ser jag att jag stämplat i nästan en timma med "090928" när det är "090929". Jag drog iväg ett läte och insåg att jag inte skulle orka stämpla om allt post. Så de får helt enkelt leva med det. Resten av dagen har gått i ilskans tecken. Man kan nog säga att jag är ganska labil just nu om en sån sak sabbar en hel dag för mig..
.. har dessutom haft ont i tanden idag också och en skön huvudvärk på det. Sen tröttheten på det och lyckan är total! Nej men det har blivit för lite sömn för mig nu de senaste dagarna känner jag. Jag kräver jävligt mycket sömn (för er som inte redan visste det) och nu i helgen har jag knappt sovit nånting känns det som (med mina mått mätt då givetvis) sen gick jag och la mig alldeles för sent igår. Men ikväll ska jag gå och lägga mig i tid. Har vi hört det förut eller?

Jag måste säga att min lathet börjar nu sakta men säkert ta död på mig. Jag har gått ner i vikt och min mage börjar HÄNGA. Seriöst. Det är bara daller-fett. Antingen måste jag träna upp den så dallret försvinner (läs: reduceras) eller så måste jag äta mer så det fylls ut lite bättre. Det är roligt att träna när man väl kommer in i det, men min motivation just nu är inte riktigt hundra. Att äta vore det ultimata, men då måste man iväg och handla sånt som jag åt innan.. laga ordentlig mat och äta regelbundet.. ni vet allt det där. Det orkar jag inte heller.
Jag tror vi alla vet vad det innebär: jag kommer få leva med min daller-mage helt enkelt.

Annars leker livet, trots aggressionsutbrott, tandvärk, huvudvärk och en dallrande mage.

Ajöken möken!

1 kommentar:

Patric sa...

Som sagt, kolla upp friskvårdsbidraget till badkort. ^^