onsdag 15 juli 2009

Vacation

Är ledig nu i veckan, eller ja, halva har ju gått. Men ändå.

I lördags fick jag och Petter dampryck och åkte iväg på en roadtrip. Efter att ha varit på Storsand och badat fick vi snilleblixten "vi drar". Så vi drog.
Målet för lördag var Umeå. Vi sov på en rastplats i bilen. Inte det ultimata men jag sov som en sten.
Sen har dagarna varit lugna, sköna och mysiga. Vi har shoppat, strosat, åkt bil, busat, klättrat i berg och haft jävligt roligt. Vi har gjort vad vi känt för och som allra längst kom vi oss ner till Gnarp (mellan Hudiksvall och Sundsvall).
Vi stannade i Örnsköldsvik och badade på Paradisbadet (HUR roligt som helst), badade på ett badplace i Umeå (Umelagun tror jag det hette, jättefint!) och käkade en jävla massa skräpmat.

Petter fick äntligen gå på MediaMarkt och jag fick gå en sväng på IKEA.
Jag har en jäkla massa bilder som jag ska visa vid ett senare tillfälle (just nu har jag en jäkla massa stök här i lägenheten som jag måste ta i tu med!)

Skönt med en liten spontantripp, få se en massa grejer och få lite semester.
Men det är ändå så att "borta bra men hemma bäst". Skönt att slippa fundera så mycket i vars allt ligger, det finns inte så mycket att välja på här i stan nämligen..
Men Sundsvall... Umeå.... jisses att köra bil där. Men det gick ju bra! (Förutom en mindre liten incident i ett parkeringshus i centrala Sundsvall... säger inte mer än att jag nog håller mig utanför dem i fortsättningen.)

Nåjaaa.. nu ska jag städa undan här, känner att jag är lite stressad när jag VET att ett ton med tvätt väntar på att tas om hand.

Ajöken möken! LINO IS BACK!

1 kommentar:

Lina sa...

Haha, ni var ju typ halvvägs till Malmö.. Nästan :P