tisdag 21 juli 2009


Det där "goda" jag gjorde igår smakade arsle idag.. värmde upp till lunch.. huuuaa.. lämnade kvar hälften. Inte ofta det händer, men nu gjorde det alltså det. "Hallelujah-moment". Eller nåt liknande.

Dryg dag på jobbet, känns som att min hjärna inte riktigt fungerat precis som den ska. Inte för att den nu någon gång är på topp eller så, men den brukar då i alla fall fungera någorlunda. Men idag har jag verkligen inte kunnat koncentrera mig ALLS. Lite jobbigt faktiskt. Lärde mig lite nya grejer så det känns som att jag då borde vara på alerten. Icke. Kände mig riktigt trög och det var som att allt jag lärde mig gick in i ena örat och ut genom andra. Nåja. Det är väl så ibland antar jag.

Sov hos Petzi inatt och vi gick faktiskt och la oss i tid!! Jag tror vi låg i sängen redan kring tio (!). Success!! Jag låg och läste "Åse" av Denise Rudberg och jag tvingade Petzi att läsa "Vingklippt ängel". Dock tror jag att han var för trött för det. Det är ganska liten text i den och han hade sovit typ två timmar natten innan så jag kan tänka mig att texten flöt ihop ganska bra faktiskt. Somnade gjorde jag relativt snabbt (ovanligt?) tror också att Petzi somnade ganska på direkten. Tyckte han snarkade till ett par gånger redan under tiden jag låg och läste- vilket är lite ovanligare.
Dock vaknade han kring halv två och drog upp persiennerna (!) och sa "Titta älskling vad möööörkt det är ute fortfarande!" "Eh.. jo" sa jag "det är för att klockan är halv två på natten.."

Haha. Så det kan gå ibland.

Just nu håller jag på att tvätta, det var jag i STORT behov av. Literally. Tre feta tvättpåsar med tvätt. Jag borde försöka tvätta bort lite en gång i veckan så det inte blir såna jävla tvättberg.. Men nu måste jag faktiskt skylla på att jag haft semester och inte orkat ta mig ner i tvättstugan. Ansåg faktiskt att jag hade bättre saker för mig att tvätta. Det fick jag helt enkelt ta igen idag.
Men det går ändå relativt snabbt att tvätta bort allt. Är ju två maskiner där nere, varav en är en stooor jäkel. Så där får man in ganska mycket faktiskt. Det är bra. Påskyndar processen lite så att säga.

Nä nu ska jag titta lite på Sex and the City hade jag tänkt! Var väldigt längesen, börjar sakna tjejorna mina lite grann..

Slog mig just att Petzi snart flyttar in hit till mig!! JAHO!! Han har bokat besiktning på sin lägenhet den 31:a så det blir innan det han kommer hit, vilket innebär typ nästa vecka!! Tjohooo! Vad mysigt :D

Nä, nu maler jag på. Dags att dra.

Ajöken möken, piiis.

Inga kommentarer: