onsdag 25 mars 2009

Torrschampo! Javisst!

Idag är det onsdag! Vaknade upp kring nio och ringde till min handledare på Soc. Såklart hade hon flyttat telefontiden tills imorgon, så det var bara att krypa ner i sängen igen med en sötis som låg och sussade så sött!
Vi vaknade alldeles för sent, drog oss alldeles för länge och klockan var nästan halv två innan vi tog oss iväg! Väldigt skönt, men lite trist att hela dagen gick bara där.. Nåja.

Imorgon hade jag tänkt ta mig upp kring nio och sen vara vaken efter det också. Måste in till arbetsförmedlingen (igen!) och skriva in mig. Klantarna hade missat att jag skrivit in mig eftersom jag inte skrev någon handlingsplan. Detta eftersom jag sökt skola och inte vet hur det blir med den saken. Men pengar behöver jag så jag ska dit och rätta till allt igen. Jobbigt när det inte flyter på som jag vill.. Gahh..

Satt och tittade i Hahléns-katalogen med morsan idag, åååååhh vad jag vill köpa kläder! Det är huuur längesen som helst jag överhuvudtaget köpte något! Gahh. Nästan så desperat att jag ska ta hit morsans symaskin och sy egna kläder! Förresten ska jag klippa och sy om några tröjor jag har till fräna linnen nu till sommaren. Ofta köper jag t-shirts med supersnygga tryck, men sen sitter tröjan som ett nattlinne nästan (eftersom jag oftast köper på kill-avdelningarna).. Sen för att ha något att göra också..

Nu tänkte jag hoppa in i duschen, jag är väldigt frusen nu.. huvva. Men jag ska inte tvätta håret! Jag har köpt ett torrschampo (snarare spray) på Åhléns, som visade sig vara jättebra! När håret börjar bli lite fettigt så sprayar man bara i det så ser det nytvättat ut. Jättehärligt! Då slipper jag tvätta det så ofta som jag gör nu. Varannan dag visserligen, men det är egentligen för ofta. Kan vara bra att låta håret vila ibland, men jag avskyr verkligen att ha fettigt hår. Känner mig verkligen smutsig, men nu kan jag fuska till mig rent hår! För egentligen är håret inte smutsigt när det blir så där "fettigt", det är bara det att jag förstört det genom att tvätta det för ofta. Men nu ska jag försöka rätta till det!

Ikväll blir det Grey's Anatomy och eventuellt någon film. Får se hur länge jag orkar vara vaken, känner att det vore skönt med en tidig kväll ikväll.

Ajöken möken!

Inga kommentarer: