tisdag 19 februari 2008

A future of past on my mind

Jaha, idag var jag hemma. Sov väl bort hela dagen egentligen. Ringde dock och sjukanmälde mig vid åtta-tiden imorse och somnade sedan om till kvart i tre. Ooops. Låg och drönade i sängen till kvart över tre någon gång, gick in och pysslade på. Gjorde middag osv.
Sen har jag faktiskt mest chillat på bara. Tänkte väl fara o köpa lite.. förnödenheter (=snus) men det gjorde jag INTE! Give me five, lohosers! Nu ska jag fan klara mig utan cigg, och snus faktiskt. Får just se hur det går..

Annars då? Njee, jag vet fan inte. Känns som att det allra mesta bara jollrar på i sin egen takt. På gott och ont såklart. På ett sätt känns det helt okey att det mesta bara flyter på utan några vidare ansträngningar från min sida. Fast å andra sidan vill jag ju att det ska "hända saker", jag vill egentligen inte bara att allt ska flyta på. Självklart föredrar jag "flow" framför liksom, motgång, motgång, motgång.. Det är väl oftast så det är om det inte bara jollrar på som det gör nu. Det är varken bra eller dåligt, det bara är.
Jag skulle väl vilja ha något positivt nu, känns som att det bara varit skit hela jävla våren, förutom den där underbara veckan jag spenderade i Linköping.
Efter det har allt bara varit så kapitalt åt helvete. Lina har flyttat till Malmö, skolan går åt helvete, jag är deprimerad utan att riktigt veta varför och min familj trampar på varenda jävla nerv jag har.
Men jag ska väl inte gnälla egentligen. Jag har ju åtminstone en familj och jag ska vara glad över att jag får gå i skolan. (Om man nu ska vara sån.. "Tänk på barnen i Afrika.. de får minsann inte gå i skolan".)

Jag kanske inte ska gnälla så förbannat mycket? Jag kanske ska försöka se allt positivt som alla andra jävla jobbiga positiva och överglada människor? "YEY, det regnar ute, mitt liv skiter sig, men jag är glad ändå!"
Nej fyfan. Då är jag hellre bitter. Det är min framtid;
En bitter bum. BB. Bitter Bum. Funkar riktigt bra.

Nu ska jag sluta gnälla. Ska gå och borsta tänderna, sen sova.

Over and out fuckers!

Inga kommentarer: